Działania dla szkoły
Wiedza i dobre praktyki z biznesu w Waszej szkole. Jak budować długotrwałe relacje między edukacją a biznesem? Jak pozyskać dla szkoły „know-how” z rynku pracy? Jak najlepiej wykorzystać potencjał grona pedagogicznego? Jak wspierać uczniów w rozpoznaniu ich zainteresowań i zasobów aby umieli świadomie dokonywać wyborów zawodowych w oparciu o możliwości jakie daje im świat?.
Udział w projekcie jest bezpłatny.
Chcesz wziąć udział w projekcie? Wypełnij formularz zgłoszeniowy
Jesteś zainteresowany(a) projektem ale potrzebujesz więcej szczegółów? Skontaktuj się z koordynatorką:
• a.abakanowicz@inkubatorstarter.pl
• 58 731 65 85
Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania podczas bezpośredniego spotkania w Twojej szkole.
O projekcie słowami uczestników i uczestniczek poprzedniej edycji:
„Dzięki projektowi postanowiliśmy wdrożyć w szkole system doradztwa w oparciu o firmy, w których pracują rodzice uczniów”.
„Moja Mentee chciała dowiedzieć się, jak wyglądają rzeczywiste sposoby rekrutacji i trendy na rynku pracy. Razem z grupą 25 licealistów uczestniczyła w warsztatach dotyczących rynku IT. Oprócz mnie warsztaty prowadzili również moi koledzy z firmy – praktycy z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży”.
„Dopiero zaczęłam studia z doradztwa zawodowego, mój mentor wspiera mnie w odkrywaniu nowych narzędzi i nabieraniu kompetencji doradcy”.
„Moja Mentorka pomogła mi na nowo poczuć trójmiejski rynek pracy
i wspiera mnie przy tworzeniu narzędzi, abym mogła analizować
pracodawców pod kątem praktyk, na które wyślę uczniów”.
Działania dla szkoły obejmują:
- 3 godziny indywidualnych sesji konsultacyjnych dla dyrektora/dyrektorki
W trakcie spotkań pomożemy w diagnozie możliwości rozwoju doradztwa zawodowego w Twojej szkole.
Dlaczego oprócz doradcy zawodowego zapraszamy do projektu dyrektora/dyrektorkę?
Długofalowym celem projektu jest wprowadzenie trwałej zmiany w realizacji zajęć doradztwa zawodowego w Twojej szkole. Zmiana w szkole nie może zajść bez dyrektora/ dyrektorki dlatego jego/jej udział w 3 jednogodzinnych spotkaniach jest niezbędny.
Doradztwo zawodowe ma wielki potencjał we wspieraniu wszechstronnego rozwoju uczniów i uczennic, ale nie da się go skutecznie realizować w pojedynkę. Potrzebne jest zaangażowanie i współpraca różnych osób w szkole i poza nią.
Wsparcie dyrektora/dyrektorki szkoły jest kluczowe w całym procesie.
Korzyści dla szkoły:
- poszerzenie potencjału doradztwa zawodowego w szkole
- nowe pomysły na rozwijanie kompetencji uczniów inspirowane rozwiązaniami wykorzystywanymi w biznesie
- aktualizacja wiedzy o trendach i potrzebach rynku pracy
- poszerzenie sieci kontaktów
- promocja szkoły
- usprawnienie przepływu informacji pomiędzy szkołą a biznesem
- wsparcie ze strony biznesu w realizacji podstawy programowej z doradztwa zawodowego
- rozwój kompetencji kadry w obszarze mentoringu
Zakres konsultacji dla dyrektorów:
SPOTKANIE 1: DIAGNOZA SYTUACJI (1 godzina)
Celem tej sesji będzie określenie za pomocą skalowania tego:
– gdzie jest dyrektor/szkoła/doradca w praktykach WSDZ (Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego)?
– co działa/co nie działa?
– po czym można poznać, że to działa lub nie działa – diagnoza stanu w konkretnych wskaźnikach
Wspólne przyjrzenie się temu, co stanowi największe wyzwanie i jak sam dyrektor/dyrektorka ocenia stan rzeczy.
SPOTKANIE 2: ROZWINIĘCIE POMYSŁÓW NA DZIAŁANIA, BUDOWANIE STRATEGII (1 godzina)
Celem tej sesji jest znalezienie odpowiedzi na pytania:
– co można zrobić żeby to, co dzieje się w szkole w ramach WSDZ działało jeszcze lepiej?
– co jest do zmiany?
– co wymaga pracy?
– stworzenie planu na rozwinięcie działań
Sesja ta będzie wykorzystywać elementy Action Learningu i pytań wokół zagadnień dotyczących strategii działania.
SPOTKANIE 3: WSPIERANIE POMYSŁÓW WYPRACOWANYCH W PARZE MENTORINGOWEJ PRZEZ SZKOLNEGO DORADCĘ ZAWODOWEGO ORAZ MENTORA Z BIZNESU (1 godzina)
Konsultacje poprowadzi:
KATARZYNA BRACHOWSKA-PRZENIOSŁO – psycholog, konsultant i trener Navigo Grupa. Absolwentka psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Certyfikowany doradca zawodowy. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie we wspieraniu procesów zarządzania ludźmi w organizacjach, szczególnie w zakresie oceny i doskonaleniu kompetencji społecznych i menadżerskich oraz planowaniu ścieżek rozwoju pracowników. Współtworzyła Sopocki Model Doradztwa Zawodowego, oparty i promujący interdyscyplinarną współpracę m.in. zacieśnienie relacji edukacja-biznes.